Blog

  • Cykl „Pięć najczęściej występujących haczyków w umowach na pozycjonowanie”. Cz.3. Opłaty aktywacyjne.

    Firmy pozycjonujące często żądają również tzw. opłaty aktywacyjnej zwanej także opłatą startową. Jest to typowe naciąganie klienta, z którym wcześniej często zostało ustalone, że płatność następuje tylko za widoczny efekt.
    Co innego, gdy strona, która ma być pozycjonowana wymaga optymalizacji. Wiąże się to z nakładem pracy, więc za to powinna zostać naliczona opłata. Jednak powinno to zostać wyodrębnione jako osobna usługa, czyli optymalizacja strony internetowej.
    Ogólne praktyki stanowią, że optymalizacja powinna zostać ujęta jako odrębna usługa i kwota za tą usługę powinna zostać z góry określona albo firma pozycjonująca wskazuje usterki do poprawy, które klient poprawia we własnym zakresie.
    Należy więc unikać firm, które w umowie mają zapisy o wszelkich opłatach aktywacyjnych, startowych, bądź które nie wyróżniają optymalizacji strony jako odrębną usługę.


Na te i inne pytania
znajdziesz odpowiedzi w naszym dziale:

Świadomy klient  

ZDOBYLIŚMY ZAUFANIE